12 May 2007

8. Προς Ο.Λ.Μ.Ε

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Σας απευθύνω αυτήν την επιστολή με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού ΠΕ16.01, αποφοίτου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του [Α.Π.Θ] [Ε.Κ.Π.Α.] [Ι.Π.].

Όπως γνωρίζετε, με την κατάργηση της επετηρίδας (Ν. 2525/1997) οι εκπαιδευτικοί διορίζονται μετά απο επιτυχή συμμετοχή σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Ο πρώτος διαγωνισμός για τις περισσότερες ειδικότητες ΠΕ έλαβε χώρα ήδη το 1998. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 Μουσικής χρειάστηκε να περιμένουμε τρία χρόνια για τη διενέργεια διαγωνισμού. Δεδομένου ότι οι προσλήψεις των επιτυχόντων πραγματοποιήθηκαν το 2003, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 Μουσικής επί μία πενταετία δεν είχαν κανενός είδους πρόσβαση σε μόνιμο διορισμό. Ενώ, όμως, ο ίδιος Νόμος υποχρεώνει το Κράτος να διενεργεί διαγωνισμό ανά δύο έτη, από το 2001 και εξής δεν έχει πραγματοποιηθεί διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. για την ειδικότητα ΠΕ16 Μουσικής. Το γεγονός του εξαετούς πλέον αποκλεισμού των εκπαιδευτικών ΠΕ16 από το δημόσιο σχολείο δεν αναιρείται από τον αποσπασματικό διορισμό περίπου 300 αποφοίτων Τμημάτων Μουσικών Σπουδών με προϋπηρεσία, τον Αύγουστο του 2004. Οι εκατοντάδες εκπαιδευτικών ΠΕ16 που αποφοίτησαν μετά το 2001 αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί β' κατηγορίας.

Σα να μην έφτανε αυτό, κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος διορίστηκαν πέρα από κάθε έννοια δικαίου και λογικής περίπου 300 συμβασιούχοι και τρίτεκνοι καθηγητές μουσικής χωρίς αναγνωρισμένους τίτλους τριτοβάθμιων σπουδών. Στην περίπτωση αυτή το ΥπΕΠΘ επέλεξε να συντηρήσει μια θλιβερή πρωτοτυπία: στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση διορίζονται απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα άνεργοι.

Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι δεν είμαι αντίθετος στο διορισμό συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αρκεί να διαθέτουν τα τυπικά προσόντα και να τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες, κάτι που δε συνέβη με τους διορισθέντες μουσικούς.
Για να μιλήσουμε απλά, το αντίστοιχο του διορισμού κατόχων ωδειακών τίτλων σήμερα είναι ο διορισμός κατόχων του λεγόμενου "lower" (Cambridge First Certificate Examination) ως καθηγητών αγγλικών ή ο διορισμός κατόχων του ECDL ως καθηγητών πληροφορικής.

Ώντας ενήμερος σχετικά με τη δράση των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών ΠΕ16 και παρατηρώντας τη στάση κάθε εμπλεκόμενου φορέα διαπιστώνω με θλίψη ότι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 δεν έχουμε στο πλευρό μας την Ομοσπονδία. Η ΟΛΜΕ όχι μόνο δεν προασπίζει τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών ΠΕ16, αλλά κατά καιρούς στηρίζει τις διεκδικήσεις των κατόχων ωδειακών τίτλων.

Τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων μπορείτε να τις βρείτε εδώ (ή σε μορφή PDF εδώ ή εδώ).

Σας ζητώ, λοιπόν, να μου αναπτύξετε το σκεπτικό που οδηγεί την Ομοσπονδία στην απαξίωση των αποφοίτων των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών και του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης των ελληνικών ΑΕΙ.

Επαναλαμβάνω ότι το ζήτημα δεν είναι ο διορισμός ή όχι των συμβασιούχων, αλλά η τήρηση των προβλεπομένων διαδικασιών και των τυπικών προσόντων που εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας των εκπαιδευτικών.

Αντιλαμβανόμενος το φόρτο εργασίας που αντιμετωπίζετε, ελπίζω στην άμεση ανταπόκρισή σας.

No comments: