12 May 2007

Διαμαρτυρια

Οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών οργανώνουν ηλεκτρονική διαμαρτυρία για τον τρόπο με τον οποίο τους αντιμετωπίζει η Πολιτεία.

Διεκδικούν:

  • Τη διενέργεια διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ΠΕ.16 Μουσικής. Ο μοναδικός διαγωνισμός του Α.Σ.Ε.Π. πραγματοποιήθηκε το 2001. Έκτοτε οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών είναι καταδικασμένοι στην ωρομισθία ή την ανεργία.

  • Τη συμμετοχή στο διαγωνισμό αποκλειστικά αποφοίτων πανεπιστημιακών τμημάτων. Η ενδεχόμενη συμμετοχή στο διαγωνισμό κατόχων ωδειακών τίτλων δεν έχει κανένα νομικό ή λογικό έρεισμα. Ο κλάδος εκπαιδευτικών ΠΕ16 είναι ο μοναδικός κλάδος στον οποίο εξακολουθούν να προσλαμβάνονται και να διορίζονται ιδιώτες χωρίς τριτοβάθμια μόρφωση.

  • Να πάψει ο εμπαιγμός της ωρομισθίας. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 προσλαμβάνονται σχεδόν αποκλειστικά ως ωρομίσθιοι (εκπαιδευτικοί των 6,50€/ώρα), τη στιγμή που τα κενά στα σχολεία δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτών.

  • Τον αποχαρακτηρισμό κατόχων ωδειακών τίτλων ως ΠΕ και ΤΕ. Τα Ωδεία και οι Μουσικές Σχολές δεν ανήκουν σε καμία βαθμίδα της Εκπαίδευσης. Μάλιστα δεν υπάγονται καν στο ΥπΕΠΘ, αλλά στο ΥπΠο. Αντίθετα χορηγούν πτυχία ανεξέλεγκτα. Αυτά τα πτυχία ο Ν. 3475/2006 τα αναγνωρίζει ως ισότιμα των πτυχίων Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι. Με άλλα λόγια στην πράξη αναγνωρίζονται τα Ωδεία (ιδιωτικά κερδοσκοπικά ιδρύματα επί το πλείστον) ως πανεπιστήμια!


Οι Σύλλογοι Αποφοίτων απέστειλαν στις 23.4.2007 εξώδικο στο ΥπΕΠΘ για την τήρηση του νόμου και τη διενέργεια διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π.
Παράλληλα εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής των Συλλόγων Αποφοίτων εναντίων του ΥπΕΠΘ για τον παράλογο και προκλητικό διορισμό 300 περίπου συμβασιούχων και πολυτέκνων που δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.

Οι απόφοιτοι των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών ξεκίνησαν σήμερα την αποστολή e-mail στους αρμόδιους φορείς, δηλαδή:

  • Στην Υπουργό Παιδείας

  • Στον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας

  • Στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας

  • Στους Έλληνες Βουλευτές

  • Στο Α.Σ.Ε.Π.

  • Στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

  • Στην Ο.Λ.Μ.Ε.

  • Στους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, στα οποία λειτουργούν Τμήματα Μουσικών Σπουδών και το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης


Στο παρόν ιστολόγιο δημοσιεύονται τα κείμενα των επιστολών.
Περιμένουμε τις απαντήσεις των αρμοδίων.

8 comments:

Anonymous said...

Ωστε οι διπλωματούχοι των ωδείων είναι σαν τους κατόχους του Lower?

Δεν δοκιμάζετε και σεις τότε να πάρετε δίπλωμα πιάνου σε 4-5 χρόνια?

Ειναι ντροπή σας να μεταφέρετε μια παγκόσμια πρωτοτυπία και ντροπή του ελληνικού κράτους (το αδιαβάθμητο των μουσικών σπουδών) στις πλάτες των αποφοίτων των ωδείων, εσείς ειδικά που έχετε περάσει απο τα ίδια ωδεία για να δώσετε εξετάσεις στα Μουσικά Τμήματα...

Για να μη μιλήσουμε επι της ουσίας (επίπεδο σπουδών στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, απάτες σε Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη, οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων πάτωσαν σε σχέση με τους ωδειακούς στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κλπ)

Είναι λάθος τακτική η εσωτερική φαγωμάρα των μουσικών. Εχει ήδη απαξιώσει τον χώρο και έπονται χειρότερα...

Unknown said...

Τα επιχειρήματά σας είναι γνωστά. Προς ενημέρωση, όμως, όσων δεν έχουν ασχοληθεί με το θέμα, θα επαναλάβω τις απαντήσεις μας.

"Ωστε οι διπλωματούχοι των ωδείων είναι σαν τους κατόχους του Lower?"
Ναι. Και στις δύο περιπτώσεις ο τίτλος σπουδών ΔΕΝ είναι πανεπιστημιακός και ΔΕΝ συνεπάγεται ικανότητα διδασκαλίας.

"Δεν δοκιμάζετε και σεις τότε να πάρετε δίπλωμα πιάνου σε 4-5 χρόνια?"
Πήρα πτυχίο αρμονίας σε 3 χρόνια. Είναι, δυστυχώς κι αυτό ικανό προσόν διορισμού. (Aλήθεια, ποιός σας είπε ότι δεν έχω δίπλωμα πιάνου;)

"Ειναι ντροπή σας να μεταφέρετε μια παγκόσμια πρωτοτυπία και ντροπή του ελληνικού κράτους (το αδιαβάθμητο των μουσικών σπουδών) στις πλάτες των αποφοίτων των ωδείων, εσείς ειδικά που έχετε περάσει απο τα ίδια ωδεία για να δώσετε εξετάσεις στα Μουσικά Τμήματα..."
Θέλετε να πείτε ότι το κάθε ιδιωτικό και ανεξέλεγκτο ως προς τη χορήγηση πτυχίων Ωδείο θα έπρεπε να θεωρείται Πανεπιστημιακό Ίδρυμα;
Ακόμη κι αν έχετε δίκαιο, δε μας ενδιαφέρει ποιος φταίει, άλλα το ότι οι παρεχόμενες γνώσεις στα Ωδεία ΔΕΝ επαρκούν για διδασκαλία.
Όσο για το ότι έχουμε περάσει από τα Ωδεία, καταλάβετε επιτέλους ότι έχουμε τα δικά σας προσόντα ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ έχουμε και πανεπιστημιακή μόρφωση.

"επίπεδο σπουδών στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, απάτες σε Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη"
Σε ποιές ακριβώς απάτες αναφέρεστε; Τι ακριβώς γνωρίζετε για το επίπεδο σπουδών στα ΤΜΣ;
Φυσικά δεν περιμένω απαντήσεις. Γνωρίζετε μόνον την κατάσταση των Ωδείων - εμείς αντίθετα γνωρίζουμε τι συμβαίνει στα Ωδεία και τι στα ΤΜΣ.

"οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων πάτωσαν σε σχέση με τους ωδειακούς στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ"
Επιτρέψτε μου να φρεσκάρω τη μνήμη σας. Το ποσοστό επιτυχίας των αποφοίτων ΤΜΣ στον ένα και μοναδικό διαγωνισμό ΑΣΕΠ (2001) ήταν 60%. Το ποσοστό ωδειακών στον ίδιο διαγωνισμό ήταν κάτω από 10%. Επίσης οι μισοί περίπου από τους επιτυχόντες ωδειακούς ήταν εν ενεργεία φοιτητές ΤΜΣ.
Για να μη θυμηθούμε ότι η συμμετοχή των ωδειακών στον ΑΣΕΠ του 2001 ήταν εντελώς παράνομη (διαβάστε ξανά τον Ν. 1566/1985).

sunwing said...

Eγώ πάλι δεν κατάλαβα γιατί δεν έγινε διαγωνισμός μουσικών αποφοίτων , όπως για τους άλλους εκπαιδευτικούς; Και γιατί το δεχτήκατε;

Unknown said...

sunwing hat gesagt...
Και γιατί το δεχτήκατε;

Μα αυτό είναι το θέμα: βρισκόμαστε μπροστά σε μια κατάσταση που δεν αποδεχόμαστε και προσπαθούμε με κάθε τρόπο (και δικαστικά) να ανατρέψουμε. Διεκδικούμε το αυτονόητο: εφαρμογή του νόμου - ΑΣΕΠ.

Μ. Π. ΔΕΣΦΑ said...

Προς anonymous:
Στα ωδεία διδάσκονται τα μουσικά ύφη και είδη της περιόδου 1600 εως 1920 (με έμφαση στην περίοδο 1700-1880), στην εκτός βαλκανίων Ευρώπη (με έμφαση στη δυτική Ευρώπη). Από τη διδασκαλία αυτή εξαιρούνται τα λαϊκά (αστικά και υπαίθρου) τραγούδια του προαναφερθέντος τόπου και χρόνου.

Στα Τ.Μ.Σ. διδάσκεται η σχέση του ανθρώπου με την μουσική, κοινωνικά, ψυχολογικά, ιστορικά, βιολογικά. Στα Τ.Μ.Σ. υπάρχει κύκλος μαθημάτων άμεσα σχετιζομένων με την παιδαγωγική επιστήμη, καθώς και μαθήματα τα οποία σχετίζονται έμμεσα με αυτή.

Όσο για τους διαγωνισμούς, έχω να πω ότι: το 50% των σπουδαστών των ωδείων είναι πιανίστες. Όλοι αυτοί πρέπει κάπου να χωθούνε (εφόσον διδασκόμαστε μια μουσική ΞΕΝΗ με τον τόπο -μόνο στην Ελλάδα και την υποσαχάρια Αφρική συμβαίνει αυτό- και οι σπουδαστές της δυσκολεύονται να απευθυνθούν καλλιτεχνικώς στους ανθρώπους αυτού του τόπου).
Έτσι, στήνονται διαγωνισμοί κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα των "σπούδασα στο ωδείο, άρα ξέρω τα πάντα από μουσική" με θέματα κατ' ουσίαν ΑΣΧΕΤΑ με την παιδαγωγική επιστήμη, μόνο και μόνο για να βολευτεί αυτό το έρημο 50% από πιανίστες, και να μη μαυρίσει τους κυβερνώντες πολιτικούς.
Αλήθεια, διδάσκουν στο ωδείο πώς εκπαιδεύεται μία χορωδία της οποίας τα μέλη είναι δεκατριάχρονα παιδιά τα οποία δεν γνωρίζουν μουσική σημειογραφία;

Anonymous said...

ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ....ΔΕΝ ΞΕΣΗΚΩΝΟΜΑΣΤΕ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΗΜΕΡΩΒΡΑΔΙΑΖΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΗΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ..
ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ Ή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ...???

Anonymous said...

ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ....ΔΕΝ ΞΕΣΗΚΩΝΟΜΑΣΤΕ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΗΜΕΡΩΒΡΑΔΙΑΖΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΗΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ..
ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ Ή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ...???

Anonymous said...

ΞΕΚΟΛΛΗΣΤΕ ΠΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ-ΩΔΕΙΑΚΩΝ.ΟΣΟΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΙ.ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΣΤΟ Α.Π.Θ. ΚΑΙ ΕΔΩΣΑ ΑΣΕΠ.ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΗΤΑΝΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ.ΠΟΛΛΟΙ ΩΔΕΙΑΚΟΙ ΑΞΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ.ΟΠΟΙΟΣ ΑΞΙΖΕΙ Κ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΘΑ ΑΝΤΑΜΕΙΦΘΕΙ.ΟΛΑ Τ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΑ.ΕΞΑΛΛΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΠΩΣ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ "ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ" ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΧΟΥΝΕ ΣΗΜΑΣΙΑ...